Erasmus +

erasmuslogo

Kursi 4

Ita 1

No 2022.gada 24.-30.oktobrim Priekules vidusskolas ģeogrāfijas un ķīmijas skolotāja Santa Avotiņa piedalījās Erasmus+ kursos “Innovative Methodologies for Teaching & Learning” Dublinā, Īrijā.

Dublina katru viesi sagaida viesmīlīgi, un varbūt tieši tas kursu gaisotni padarīja īpaši radošu. Ja nu kāds arī vēlējās tikt nepamanīts un klusi maliņā noklausīties kursu programmu, to noteikti izjauca organizatoru ideja – iepazīšanos sākt ar savai valstij raksturīgu dziesmu. Blakus itāļu daudzbalsīgajam korim, skanēja trio no Čehijas, Zviedrijas un citām kursos plaši pārstāvētām valstīm, atbildi ar iepazīšanās dziesmu parādā nepalika arī tie, kas gluži nejauši nonāca solistu lomā – Rumānijas, Somijas un Latvijas.

Kursu organizatoru entuziasms un pārliecība par vienotas Eiropas ideju, itin ātri apvienoja dažādu valstu skolotājus lielākos un mazākās grupās, lai veiktu interesantus uzdevumus kā mācību telpās – Īrijas Nacionālajā koledžā (National College of Ireland), tā pētot iespējas mācīties Dublinas ielās, apmeklējot Īrijas kūrortpilsētu Hovtu un dodoties pārgājienā uz Baili bāku.

Kursu organizatori bija parūpējušies par ekskursiju uz Glendalougas ieleju – vietu, kas bagāta ar īru kultūras mantojumu, kur īri apzinās savas tautas saknes. Šī ir reta vieta Dublinas apkārtnē, kur vēl iespējams dzirdēt ķeltu valodu.

Īpaša pieredze bija diena, kas pavadīta Loreto Abbey School Dalkejā. Skola lepojas ar bagātu vēsturi un tradīcijām, tomēr pagātnē nedzīvo. Šodien tā īsteno inovatīvas apmācību metodes ikvienā stundā, izmantojot visu, ko piedāvā tehnoloģiju laikmets. Ģeogrāfijas un mūzikas apvienotajā klasē pedagogi veidoja digitālus vulkānu modeļus, kas, animācijas iekustināti, tūdaļ arī bija gatavi īstam izvirdumam. Skola īpaši rūpējas par audzēkņu labizjūtu, veidojot vietas, kur skolēnam iespējams uzturēties klusumā un padomāt. Skolas neoficiālā devīze: “Ja tu esi pietiekami labs sev, tu noteikti tāds esi arī savai skolai”, ir labs moto kā pedagogam, tā arī skolēnam jebkurā pasaules malā.

Īrijas ir valsts, kas tiek nosaukta kā spilgtākais veiksmīgas ekonomiskas attīstības piemērs, ģeogrāfijā to nereti to dēvē par “Eiropas tīģeri”, un šī veiksmes stāsta pamatā ir jau 80.-to gados ieviestais ekonomikas kurss uz jauno datoru tehnoloģiju, telekomunikāciju un augsto tehnoloģiju ražošanas nozarēm, kā arī uz finanšu pakalpojumiem zemu nodokļu vidē.

Sadarbības turpinājums ar citu valstu pedagogiem un skolām ir pašu kursu dalībnieku ziņā. 2023.gada marta tikšanos, var uzskatīt par lielisku piemēru Erasmus+ projekta turpinājumam un dod tiem īpašu pievienoto vērtību arī pēc to noslēgumas. Skolotāja Santa Avotiņa viesojās Scuola Secondaria di I° Grado Plesso Giovanni Pascoli nelielā Itālijas Adrijas jūras piekrastes pilsētā Margherita di Savoia.

Ekskursija pa skolu, kas pēc skolēnu skaita ir līdzīga ar Priekules vidusskolu, sāls ieguves laukos, kas redzami pat no skolas logiem un tikšanās ar kursos iepazītajiem kolēģiem, ir labs sākums turpmākai sadarbībai.

Erasmus + Horvātijā

erasmuslogo.jpg

2023.gada janvārī Priekules viduskolas direktora vietnieks mācību darbā Uldis Kalns un metodiķe, matemātikas un krievu valodas skolotāja Rima Rieksta izmantoja projekta Erasmus + un projekta koordinatores piedāvāto iespēju, piedalīties mācībās Horvātijā. Mācības notika jaukā kūrortpilsētā Splitā un mūs sagaidīja pavasarīgas noskaņas, burvīga arhitektūra un kalni. Pirmā tikšanās ar kursu vadītājiem un kolēģiem bija izzinoša un pozitīvas enerģijas piepildīta. Pirmajā vakarā iepazināmies ar citu valstu pārstāvjiem, prezentējām savu skolu. Uldis Kalns pastāstīja un noprezentēja video par mūsu skolu. Baudījām horvātu cienastu – milzīgu spinātu pīragu un saldo medus kraukšķi. Uzzinājām kādās mācību iestādēs strādā Francijas, Polijas, Bulgārijas un tālās Arubas kolēģi. Vienmēr šādās tikšanās reizēs pārsteidz savstarpējā atvērtība un pozitīvisms. Kursu laikā nedaudz apguvām arī horvātu valodu, iepazinām viņu kultūru, arhitektūru un virtuvi. Kursu vadītāji rūpējās, lai katram kursu dalībniekam būtu iespējas uzzināt ko jaunu, apgūt jaunas prasmes, savstarpēji komunicēt.

Mums bija iespēja piedalīties nodarbībās, kurās apguva kritiskās domāšanas pamatprincipus un angļu valodas mācīšanas metodiku. Katra diena bija ļoti izzinoša un iespēja gūt jaunu pieredzi. Apmeklējām vienu no Splitas tehnikumiem, uzzinājām par Horvātijas skolu sadarbību Erasmus+ projektos. Šis tehnikums sadarbojas ar Ogres tehnikumu Latvijā. Katras valsts pārstāvji iepazīstināja arī ar izglītības sistēmu un struktūru, galvenajām problēmām, veiksmēm un neveiksmēm.

Noslēguma pasākums notika Splitas operas nama kafejnīcā un katrs dalībnieks svinīgi saņēma kursu beigšanas apliecības. Esmu ļoti priecīga un gandarīta par iegūto pieredzi. Iegūtās zināšanas veiksmīgi izmantoju savā darbā, mācot skolēniem krievu valodu. 7.-11.klašu skolēniem krievu valodas stundās patika kursos apgūtās spēles – Izmeklētāji un noziedznieki, stafete ar svešvārdiem, mēmais šovs un citas aktivitātes. Man arī bija ļoti interesanti uzzināt par kritisko domāšanu un tās attīstīšanas metodiku, jo savā maģistra darbā pētīju kritiskās domāšanas nozīmi skolēnu sasniegumu izaugsmē un turpinu pētīt mācoties doktorantūrā.

Erasmus+ dod iespēju katram skolotājam, ja viņš vēlas, pilnveidot sevi, rast jaunas zināšanas, prasmes , metodes, gūt jaunas emocijas. Jaunas emocijas sniedz gandarījumu un vēlmi uzlabot savus profesionālos sasniegumus, valodas prasmes un dalīties pieredzē ar kolēģiem.

Aprīlī piedalīšos Erasmus+ projektā , ko organize Liepājas Universitāte un piedalīšos konferencē Vācijā pilsētā Nirnbergā, kurus prezentēšu un dalīšos pieredzē kā izmantoju kritiskās domāšanas uzdevumus matemātikas stundās mūsu skolā. Erasmus + ir ļoti augstvērtīgs projekts skolotāju sadarbībai, izaugsmei un pašrealizācijai.

Raksta autore Rima Rieksta

Erasmus + akreditācija

Erasmus__izpilde.png

Erasmus+ aktivitātes Priekules vidusskolā.

erasmuslogo

WhatsApp Image 2021-10-25 at 10.38.39

WhatsApp Image 2021-10-25 at 10.38.39 2

Erasmus+ aktivitātes Priekules vidusskolā.

Ņemot vērā Covid-19 situāciju Latvijā un Eiropā, kad nevarēja notikt mobilitāšu braucieni,

Priekules vidusskolas KA1 projekts Nr.2020-1-LV01-077207 tika pagarināts uz gadu. Tas 

ļauj skolotājiem doties projektā paredzētos mācību braucienos. Kā teicis Džonsons B (Jonson

B, 2014):”Lai mācītos skolēni, ir jāmācās pedagogiem, un tas ir vissvarīgākais, ko

pedagogi var darīt.”

No 18.-27. septembrim projekta koordinatore Z. Strelēviča piedalījās mācību mobilitātes

kursos UNLEASH YOUR CREATIVITY( Attīsti savu radošumu) Tenerifē, kurā gūtas

vērtīgas atziņas:

 Radošums tiek uzskatīts par vienu no galvenajām cilvēka vērtībām. Tā ir mūsdienu nākotnes

prasme.

 Kā skolotāji, mēs varam piedāvāt skolēniem vairāk, ja mūsu radošums ir tendēts uz

patīkamu, interesantu klases atmosfēru, tas palīdz ar idejām ne vien gatavojoties stundām, bet

arī risinot kādu jautājumu, lai tiktu galā ar problēmām.

Radošums ir prasme, ko var iemācīties, attīstīt un pielietot.

Mobilitātes kurss tika veidots, lai gūtu ieskatu, kas ir radoša pieeja, kā tā darbojas. Tika

iegūtas idejas, kā atsvaidzināt skolotāja ikdienas rutīnu. Kursa mērķis-piedāvāt dalībniekiem

metodes un idejas, kā darba vidi padarīt interesantāku un daudzveidīgāku.

Grupā darbojās 8 skolotāji no 5 Eiropas valstīm. Katrs prezentēja savu valsti, skolu. Kursu

noslēguma darbs-mācību stundas prezentācija, izmantojot iegūtās zināšanas. Z. Strelēviča

sagatavoja stundu 10. klasei par tēmu-KO MUMS NOZĪMĒ PAGATNE un saņēma atzinīgu

novērtējumu. Gala rezultāts- sertifikāts par sekmīgu kursu absolvēšanu.

Nodarbības vadīja skolotājs ar izteikti radošu pieeju-mācījāmies gan muzejā, gan okeāna

krastā, sēžot uz mola, gan vienkārši brīvā dabā. Ieguvums ir neatsverams. Pēc mācībām tika

organizētas ekskursijas uz Botānisko dārzu, pa Santa Krūzu , uz melno smilšu pludmali,

tuvējām pilsētām, lai iepazītos ar fantastisko dabu, kultūru. Cilvēki Tenerifē ir apzinīgi-

maskas jāvalkā telpās, ienākot jādezinficē rokas. Uz ielas var nevilkt maskas, bet visi,

neskatoties uz vasarīgo laiku(+28-+30grādi), lieto maskas. Ne kāds protestē, ne skaļi

uzvedas-gandrīz visi ir vakcinējušies. Maskas lieto skolās gan mazi, gan lieli.

 No 8.-17. oktobrim Erasmus+ Strukturētos kursos ar mērķi apmeklēt skolas Reikjavikā,

Islandē piedalījās A. Esenvalde un Z. Strelēviča. Abas skolotājas ir sajūsminātas gan par

redzēto, piedzīvoto šai fantastiskajā zemē, gan par iespēju komunicēt ar Eiropas valstu

skolotājiem, iepazīt kultūru, izglītības sistēmu. Kursu programma piedāvāja lekcijas par

Islandes ģeogrāfiju, vēsturi, kultūras mantojumu, izglītību. Mobilitātē piedalījās 109

dalībnieki no 19 valstīm+1(Islande). Lekcijas notika lielā zālē visiem kopā,skolu vizītēs

skolotāji tika sadalīti grupās, arī mācību ekskursijās devās pa grupām.

A.Esenvalde un Z. Strelēviča, apmeklējot skolas, piedalījās attiecīgo mācību priekšmetu

stundās. Skolēni Islandē nekārto valsts eksāmenus, lai tiktu pasargāti no lieka stresa gan viņi,

gan skolotāji. Skolēni netiek īpaši kontrolēti, jo pastāv uzskats, ka kontrole un stingra

disciplīna mazina radošumu, vēlmi iesaistīties un darboties. Skolotāji saprotoši izturas pret

mobilo telefonu lietošanu, jo tā ir dzīve. Protams, viņi tic, ka tas, ko skolēni skatās ierīcēs,

tiek darīts saprātīgi. Skolotāja amats tiek augstu novērtēts. Kā teica vienas skolas direktore:

“Mēs visādā veida aizsargājam savus skolotājus, jo viņi ir vislabākie.” Savā darbā skolotāji

izmanto dažādas metodes, mācību līdzekļus. Tika dota iespēja aprunāties ar skolotājiem,

skolēniem, lai dalītos ar savu pieredzi un uzzinātu viņu viedokli par izglītību. Jāteic, ka

skolēni ar lielu cieņu izturas pret skolotājiem, respektē.

Abas Priekules vidusskolas skolotājas guva neatsveramu pieredzi, piedaloties gan Tenerifes,

gan Reikjavikas Erasmus+ mobilitātēs un atkārtoti aicina kolēģus piebiedroties.

Priekšnoteikumi-vēlme mācīties, komunicēt ar citu valstu kolēģiem, dalīties ar

pozitīvo pieredzi, iegūt partnerus turpmākiem projektiem un- angļu valodas zināšanas.

                                                                               Z. Strelēviča, Erasmus+ koordinatore.

Projekts READING CIRCLE

 

WhatsApp Image 2021-10-25 at 11.29.12 1

                                  Projekts READING CIRCLE.

Latvijas angļu valodas skolotāju asociācija LAVSA, the LATVIAN ASSOCIATION of

TEACHERS of ENGLISH LATE sadarbībā ar J. Rozes grāmatnīcu un izdevniecību Pearson

izsludināja republikas angļu valodas skolotāju pieteikšanos projektam READING

CIRCLE(lasīšana pa apli), lai uzvarētājiem dotu iespēju kopā ar skolēniem lasīt grāmatas

angļu valodā. Ilgi nedomājot, pieteicos projektam un guvu atbalstu kā rezultātā ar 6.A

klasi(audzinātāja Ina Daize) uzsākām lasīšanu. Skolēni ar nepacietību gaidīja šo brīdi.

Pārsteidzoši, bet laikā, kad jauniešu dzīvi ir pārņēmušas tehnoloģijas, un pastāv uzskats, ka

skolēni grāmatas nelasa, šie sestie bija sajūsmā. Lasīšana notika klasē-tāds ir noteikums

Covid-19 apstākļos. Interese bija tik liela, ka daži, aizsteidzoties priekšā kopējam darba

ritmam un nevarēdami sagaidīt, kas notiks tālāk, grāmatu izlasīja ‘vienā rāvienā’. Sekoja

jautājumi: ”Kādu nākamo grāmatu lasīsim/ Kad saņemsim?” Lasījām ROBOT OF

SHERWOOD. Nākamo grāmatu saņemsim no Daugavpils tehnoloģiju vidusskolas, tā būs-

Julija Danu KING ARTHUR AND THE KNIGHTS, savu izlasīto sūtīsim uz Kuldīgas 2.

vidusskolu. Kopā izlasīsim 8 grāmatas. Jāatzīmē, ka tā nav tikai lasīšana, bet arī darbs ar

tekstu, jaunajiem vārdiem, teikumu, jautājumu veidošana. Noslēgumā visi 6. A klases skolēni

saņems sertifikātus.

 Ir izveidots lasīšanas grafiks, kas prasa atbildību no skolotāja laikus nosūtīt

grāmatas nākošajai skolai.

Esmu ļoti priecīga par saviem sestajiem-atraktīvajiem, zinātkārajiem skolēniem un sadarbību

ar audzinātāju Inu Daizi.

                                                                                   Zaiga Strelēviča.

2012.
Free Joomla Templates by Joomla 2.5 Template Maker